Kadangi diferencijuotas mokymas skiriasi nuo tradicinio mokymo, mokytojai turėtų aptarti su mokiniais ir tėvais, ko jie gali tikėtis diferencijuotoje klasėje. Be kitų dalykų, mokytojas turėtų paaiškinti:
- Kad visiems mokiniams bus mestas iššūkis
- Kad mokiniai gali dirbti su skirtingomis veiklomis ar užduotimis
- Kad mokytojo vaidmuo yra kitoks (mažiau mokytojo< vadovaujamos veiklos; daugiau mokinių vadovaujamų veiklų)
- Kaip bus priskirta veikla ir projektai
- Kaip bus naudojami testų rezultatai (t. y. siekiant įvertinti mokinių mokymąsi, priimti mokomuosius sprendimus, teikti grįžtamąjį ryšį studentams ir dokumentuoti pažangą)
- Kaip bus skiriami pažymiai
Bendravimas su studentais
Metų pradžioje mokytojas turėtų skirti šiek tiek laiko aptarti diferencijuotą mokymą su savo mokiniais. Tai padeda mokytojui ir mokiniams susidaryti bendrą supratimą apie tai, kokia bus diferencijuota klasė ir kodėl ji bus naudinga. Turėdami šį supratimą, studentai labiau linkę įpiršti diferencijuoto mokymo idėją. Mokytojai gali naudoti šešis toliau pateiktoje lentelėje išvardytus klausimus, kad ugdytų šį supratimą. Be studentų tikslų, lentelėje yra nuorodų į idėjas, kaip ištirti kiekvieną klausimą. Mokytojai gali norėti dar kartą peržiūrėti šiuos klausimus ištisus metus.
Diferencijuoto mokymo supratimo ugdymas | |
Per pirmąją mokyklos savaitę | |
1. Ar visiems gerai sekasi tie patys dalykai?Tikslai:Supraskite, kad mokytojas jais rūpinasiBendrinkite informaciją apie saveApsvarstykite, kaip klasės draugai yra panašūs ir skirtingiPagalvokite apie klasę, kuri atitiktų kiekvieno poreikiusTyrinėjimo idėjos: vaidmenų žaidimasStudentai skirstomi į poras. Vienas mokinys iš dyado prisiima tėvų vaidmenį, o kitas vaidina tokio pat amžiaus vaiką kaip ir studentai. Kiekviena pora gauna kortelę, kurioje aprašoma fiktyvi medicininė problema, su kuria susiduria vaikas (pvz., Skrandžio skausmas, bėrimas, nubrozdintas kelias). Toliau kiekviena pora apsilanko pas gydytoją (mokytoją). Kol tėvas paaiškina medicininę problemą, studentas elgiasi taip, tarsi jis ar ji susidurtų su ta problema. Visais atvejais gydytojas yra simpatinis ir suteikia vaikui lipnų tvarstį.Kaip vaikams, turintiems skirtingų medicininių problemų, reikia skirtingo gydymo, taip ir su studentais reikia elgtis skirtingai, atsižvelgiant į jų stipriąsias ir silpnąsias puses. Po šios užduoties turėtų būti diskutuojama apie tai, kuo mokiniai skiriasi ir jiems reikia skirtingų strategijų, kurios padėtų jiems mokytis.Adaptuota iš Tomlinson & Imbeau (2010). | Tyrinėjimo idėjos |
2. Ar turėčiau visus mokyti vienodai?Tikslai:Supraskite, kad kiekvienas turi skirtingus mokymosi poreikiusPripažinkite, kad mokymo galimybės yra naudingosTyrinėjimo idėjos: apibūdinkite scenarijusMokytojas gali apibūdinti kelis scenarijus (kurie skirsis priklausomai nuo mokinių amžiaus), kurie išryškina mokinių skirtumus. Pavyzdžiui, vienas mokinys mėgsta dirbti grupėse, o kitas – vienas; vienas mokinys, kuris greitai įsitraukia į matematikos sąvokas, o kiti kovoja; chemijos klasės mokinių, kurie praėjusiais metais turėjo biologiją, ir keletas mokinių, kurie neseniai persikėlė į rajoną ir dar turi lankyti klasę. Mokytojas turėtų sekti kiekvieną pavyzdį su tokiais diskusijų klausimais:Jei kai kurie studentai mėgsta dirbti grupėse, o kiti vieni, į kieno pirmenybę turėčiau atsižvelgti?Jei kai kurie mokiniai kovoja su matematikos koncepcija, o kiti tobulėja, kaip turėčiau mokyti? Ar turėtų būti reikalaujama, kad visi dirbtų tame pačiame lygyje?Jei kai kurie studentai neturėjo biologijos, ar turėčiau manyti, kad jiems pasiseks, jei mokysiu taip, lyg jie žinotų tą medžiagą? Ar turėčiau tiems mokiniams daryti ką nors kitaip? Jei taip, tai ką?Adaptuota iš Tomlinson & Imbeau (2010). | |
3. Koks bus mokymas klasėje?Tikslai:Supraskite, kad mokymas klasėje skirsis nuo to, prie ko jie yra įpratęSupraskite, kad ne visi dirbs su ta pačia veiklaTyrinėjimo idėjos: skatinkite diskusijąMokytojas ir mokiniai galvoja, koks galėtų būti mokymas klasėje, jei norima patenkinti kiekvieno poreikius. Mokytojas pasirenka keletą elementų, kurie bus įgyvendinti iš pradžių, ir gauna mokinių indėlį į mokytojo pareigas ir mokinių atsakomybę. Kai kurie įprasti elementai yra šie:Darbas mažose grupėse su kitais studentaisDarbas su mokytoju mažose grupėse arba individualiaiSkirkite skirtingą laiką užduočiai, kad ją išmoktumėteDarbas su įvairia medžiaga norint išmokti turinioAdaptuota iš Tomlinson & Imbeau (2010). | |
4. Kaip sužinoti apie tai, ko jums reikia norint geriausiai išmokti?Tikslas:Supraskite, kad mokytojas stebės (pvz., ves viktorinas, užduos klausimus, stebės) juos visus metus, kad sužinotų, kaip geriausiai juos išmokytiTyrinėjimo idėjos: užduokite klausimusPo to, kai mokytojai perteikia, kad jie turi žinoti apie savo mokinius, kad galėtų juos veiksmingai mokyti ir patenkinti jų individualius poreikius, mokytojas gali užduoti keletą klausimų, tokių kaip:Kaip geriau tave pažinti?Kaip nustatyti, ar suprantate temą?Kaip galiu panaudoti informaciją apie jus, kad padėčiau jums mokytis?Diskusijos metu mokytojas turėtų paaiškinti, kad ji rinks informaciją įvairiais būdais (pvz., stebėjimu, namų darbais, viktorinomis, mokinių konferencijomis, apklausomis). Kadangi daugeliui mokinių tai gali būti nepažįstama, mokytoja turi pabrėžti, kad ji stengiasi apie juos sužinoti, kad galėtų būti geresnė mokytoja.Adaptuota iš Tomlinson & Imbeau (2010). | |
Po to, kai mokiniai kelias savaites patyrė diferencijuotą klasę | |
5. Kaip teisinga, jei mes visi darome skirtingus dalykus, kad padėtume mums mokytis?Tikslas:Supraskite, kad “teisingas” nereiškia “tas pats”; “teisingas” reiškia, kad kiekvienas gauna tai, ko reikia, kad galėtų išmoktiTyrinėjimo idėjos: skatinkite diskusijąSu mokiniais aptarkite žodžio “teisingas” reikšmę. Tada paklauskite mokinių apie praktiką, susijusią su diferencijuotu mokymu, pavyzdžiui:Ar teisinga, kad mokiniai dirba su skirtingomis veiklomis ar užduotimis?Ar teisinga, kad studentai vertinami vienodai, nors jie dirba su skirtingomis užduotimis?Ar teisinga, kad daugiau laiko praleidžiu dirbdamas su vienais studentais nei su kitais?Adaptuota iš Tomlinson & Imbeau (2010). | |
6. Kaip mes matuosime sėkmę?Tikslai:Supraskite, kad pažymiai ne visada atspindi sėkmęPripažinkite, kad sėkmė yra tolygi sunkiam darbui ir augimui, o tai galiausiai lemia jūsų tikslų pasiekimą arba viršijimąTyrinėjimo idėjos: palyginkiteNorėdamas iliustruoti sėkmės prasmę, mokytojas gali palyginti du žmones, tikrus ar fiktyvius, iš kurių vienas sunkiai dirba ir daug prisideda prie visuomenės, bet yra beveik nežinomas, ir tas, kuris mažai prisideda prie visuomenės, bet yra plačiai pripažintas arba pasiekė šlovę. Pateikęs du skaičius, mokytojas gali aptarti, kaip išoriniai sėkmės požymiai (pvz., žinomumas, pažymiai) ne visada atspindi sunkų darbą, kurį kažkas įdeda. Tada mokytojas gali apibrėžti, ką reiškia sėkmė klasėje (pvz., sunkus darbas, įgūdžių tobulinimas).Adaptuota iš Tomlinson & Imbeau (2010). |
Bendravimas su tėvais
Tėvų ir mokyklų partnerystė yra labai svarbi siekiant pagerinti visų mokinių mokymosi rezultatus. Siekiant sukurti gerą tėvų ir mokyklų partnerystę, mokyklos personalas, bendraudamas su visais tėvais, turi prisiminti pagrindinio mandagumo taisykles, atsižvelgdamas į skirtingas kultūrines, kalbines, švietimo, ekonomines ir rasines aplinkybes. Atsižvelgiant į didelę šeimų įvairovę, mokytojai turi pripažinti, kad norint susisiekti su visais tėvais, gali prireikti kelių bendravimo priemonių (pvz., el. pašto, telefono skambučių, užrašų namuose, svetainės pranešimų). Mokslo metų pradžioje mokytojas turėtų užmegzti ryšį su tėvais. Mokytojas gali ne tik paaiškinti, kaip jis ar ji naudos diferencijuotą mokymą, bet ir paskatinti tėvus dalytis informacija apie savo vaiką, kad jis ar ji galėtų daugiau sužinoti apie kiekvieną mokinį ir jo individualias stipriąsias puses bei poreikius. Žemiau esančiuose langeliuose pateikiami keli pasiūlymai, kaip geriausiai bendrauti su tėvais.
Rašytinė medžiaga | Asmeninė sąveika |
Jei įmanoma, pateikite informaciją tėvų gimtąja kalba.Vietoj profesionalaus žargono naudokite paprastą kalbą.Naudokite tinkamą skaitymo lygį.Laiku tenkinkite tėvų prašymus ar atsakymus. | Skirkite laiko atsakymui.Atkreipkite dėmesį į asmeninę erdvę, lytėjimą ir akių kontaktą.Būkite jautrūs skirtingiems bendravimo stiliams. Atkreipkite dėmesį į tėvų užimtumą ir jų tvarkaraščius (pvz., tėvus, kurie dirba antrą pamainą ir miega dienos metu). |
Sužinokite, kaip Tomas Manas sprendė sąžiningumo klausimą, kai mokiniai gauna skirtingas užduotis.
Užsisakant naujienlaiškį, sutinkama su konfidencialumo sąlygomis, įsipareigojama gauti tik kokybišką ir aktualią informaciją bei galimą prenumeratos atsisakymą.
3 Komentarai
Following years of white-hot growth, luxury home prices in Sydney declined for the first time in years, slipping 1% between the second quarter and third quarter of 2018, according to the latest report from brokerage Knight Frank.The nearly 6,500-square-foot apartment has sweeping views.
Home prices in Sydney declined for the first time in years, slipping 1% between the second quarter and third quarter of 2018, according to the latest report from brokerage Knight Frank. The nearly 6,500-square-foot apartment has sweeping views.
luxury home prices in Sydney declined for the first time in years, slipping 1% between the second quarter and third quarter of 2018, according to the latest report from brokerage Knight Frank.The nearly 6,500-square-foot apartment has sweeping views.