Nauji nariai: gaukite pirmąsias 7 IKANDU mokymo dienas nemokamai! Atraskite nuolaidą dabar!
Visos kategorijos

Norėdami veiksmingai diferencijuoti mokymą, mokytojai turi nustatyti taisykles ir procedūras. Taisyklės (arba lūkesčiai) nustato, apibrėžia ir įgyvendina priimtino elgesio sąvokas. Jie taip pat pateikia gaires mokiniams, kaip stebėti savo elgesį, ir primena bei motyvuoja mokinius laikytis tam tikrų elgesio standartų. Procedūros paaiškina priimtą konkrečios veiklos vykdymo procesą.

Nustatydami diferencijuotos klasės taisykles ir procedūras, mokytojai gali pradėti nuo geros klasės elgesio valdymo sistemos sukūrimo. Šios tinkamo elgesio taisyklės ir procedūros turėtų būti taikomos visai klasės veiklai. Be to, mokytojai turi nustatyti konkrečias procedūras, kuriose būtų atsižvelgiama į aspektus, susijusius su mokymo diferencijavimu. Kad šios procedūros būtų veiksmingos, mokytojai turėtų:

  1. Aptarkite, kodėl, kur ir kada reikalinga procedūra ir kaip ji turėtų būti įgyvendinama.
  2. Aiškiai mokykite ir modeliuokite procedūrą.
  3. Sukurkite galimybes studentams praktikuoti procedūrą, kol jie gerai supras, ko iš jų tikimasi, būtinai pateikdami atsiliepimus apie teisingą ir neteisingą procedūros įgyvendinimą.
  4. Toliau stebėkite studentus, kaip jie savarankiškai įgyvendina procedūrą, ir prireikus pateikite korekcinį grįžtamąjį ryšį.

Jūsų informacijai

Priimdami sprendimus dėl diferencijuotos klasės procedūrų, mokytojai turėtų leisti savo mokiniams dalyvauti sprendimų priėmimo procese. Dalyvaudami šiame procese, mokiniai prisiima daugiau atsakomybės už savo elgesį.

Michelle Giddens aptaria, kodėl svarbu nustatyti taisykles ir procedūras diferencijuotoje klasėje (laikas: 1:34).

hs_giddens

Michelle Giddens, MEd
direktoriaus padėjėja praktikantė, buvusi trečios klasės mokytoja
Sarasota, FL

Naudokite rodyklių aukštyn / žemyn klavišus, kad padidintumėte arba sumažintumėte garsumą.

 Nuorašas: Michelle Giddens, MEd

Manau, kad klasėje, kurioje mokytojas diferencijuoja mokymą, yra mažiau elgesio problemų vien dėl to, kad mokiniai dirba savo pasirengimo lygyje. Jiems metamas tinkamas iššūkis, ir mokytojas gali atpažinti, kada mokiniui reikia šiek tiek daugiau paramos arba ar mokiniui reikia praturtėjimo. Jaučiu, kad kai mokytojas kuria diferenciacijos taisykles ir procedūras, mes tikrai keliame tuos lūkesčius. Tarp mokinių yra tiek daug sklandumo, kad vaikai ateis į grupes, kiti vaikai dirbs su kita mokinių grupe, kartais mokiniai dirbs savarankiškai, todėl vyksta tiek daug judėjimo, kad jei neturite šių taisyklių ir procedūrų bei savo lūkesčių mokiniams, matau, kur tai būtų tikras iššūkis mokytojui. Taigi manau, kad tai turi būti pirmas dalykas, kuris ugdomas klasėje, jei mokiniams sekasi. Jau nekalbant apie tai, kad kai dirbu su skaitančia studentų grupe ir turiu būti susikoncentravęs su jais ir dirbti su jais dėl tam tikrų įgūdžių, kiti studentai turi būti susitelkę savarankiškai. Taigi turėti kontrolinį sąrašą ar tam tikrą rubriką, kurią jie galėtų naudoti, kad būtų atsakingi už darbą, už kurį jie yra atsakingi, ir turėti tą nuosavybę, taip pat labai svarbu tokio tipo aplinkoje klasėje. Jei neturi tų lūkesčių ir tos rutinos, matau, kur mokytojui būtų sudėtingiau, nes vyks tiek daug skirtingų dalykų.

Mokytojai turėtų apsvarstyti galimybę parengti procedūras kelioms bendroms veikloms, kurios dažnai vyksta diferencijuotoje klasėje. Tai darydami mokytojai gali išlaikyti tvarkingą klasę, kurioje mokiniai galėtų efektyviai mokytis, o laikas būtų naudojamas protingai. Toliau pateikiamos kelios sritys, į kurias reikia atsižvelgti rengiant procedūras.

Darbas mažose grupėse ar poromis

Darbas grupėse arba porose: kalbėkitės tik su savo grupės nariais arba partneriu. Kalbėkite tik apie mokomąją veiklą ar užduotį. Naudokite ramius balsus.Kurdami darbo grupėse taisykles ir procedūras, mokytojai sukuria aplinką, kurioje studentai gali efektyviai dirbti be priežiūros. Tai leidžia mokytojams sutelkti dėmesį į asmenų ar mažų grupių mokymo poreikius. Svarbu prisiminti, kad mokiniai gali nežinoti, kaip efektyviai dirbti grupėse, ir turės būti aiškiai išmokyti, kaip tai daryti. Mokymasis dirbti grupėse ar porose efektyviausiai pasiekiamas, kai mokiniai atlieka prasmingą užduotį. Vienas iš smagių būdų pripratinti mokinius pozityviai bendrauti tarpusavyje yra leisti jiems žaisti mokomuosius stalo žaidimus.

Tinkamo triukšmo lygio išlaikymas

Mokytojas šveičia mokinius

Kadangi mokiniai diferencijuotoje klasėje dažnai dirba mažomis grupelėmis ar poromis, mokytojai turėtų nustatyti kalbėjimo ir tinkamo triukšmo lygio taisykles. Aptariant šias taisykles su mokiniais, svarbu, kad mokytojai apibrėžtų ir parodytų priimtinus triukšmo lygius skirtingoms veikloms. Pavyzdžiui, mokytojai gali tikėtis, kad jų mokiniai tyliai dirbs savarankiško sėdėjimo metu, bet leis tyliai kalbėtis per porinę ar mažos grupės veiklą.

Mokytojai gali stebėti triukšmo lygį įvairiais būdais.

  • Naudokite šviesoforo signalą, kur žalia lemputė rodo tinkamą triukšmo lygį, geltona tampa per garsi, o raudona – per garsi.
  • Brūkštelėkite šviesas ir įjunkite.
  • Paprašykite mokinių pakelti rankas ir sulenkti pirštus žemyn, mokytojui skaičiuojant atgal nuo penkių iki vieno, baigiant rodomuoju pirštu priešais lūpas.
  • Sukurkite triukšmo matuoklį, kuris signalizuotų apie priimtiną tam tikros veiklos triukšmo lygį (pvz., tylą, šešių colių balsą, darbinį balsą).
  • Kiekvienoje mažoje grupėje paskirkite po mokinį, kuris stebėtų triukšmą.

Jūsų informacijai

Kai kuriems mokiniams sunku atlikti užduotis, kai kalba kiti mokiniai. Šiems mokiniams mokytojai gali tiekti ausines ar ausų kištukus, kad sumažintų arba pašalintų triukšmą.

Perėjimas iš vienos veiklos rūšies į kitą

Diferencijuotoje klasėje mokiniai dažnai pereina nuo vienos rūšies veiklos prie kitos ir iš įvairių lanksčių grupavimo priemonių.

Norėdami sutrumpinti perėjimo laiką ir apriboti trikdantį elgesį, mokytojai turėtų nustatyti perėjimo į klases procedūras.

  • Skirkite laiko studentų perėjimams ir tada meskite jiems iššūkį įveikti geriausią laiką. (Mokytojai gali tai daryti tol, kol mokiniai judės greitai, be trikdžių.)
  • Tvarkykite medžiagą taip, kad mokiniai galėtų ją greitai gauti, arba paskirkite po vieną mokinį iš kiekvienos grupės medžiagai gauti.
  • Pasakykite mokiniams prieš perėjimus (pvz., “Po penkių minučių pereisime prie kitos veiklos.”).
  • Pasakykite mokiniams, kur jie bus ir kokioje grupėje jie bus (pvz., aukšto planas, grupavimo diagramos) kitai veiklai.
Mokytojas su tėvais

Pagalbos gavimas

Diferencijuotoje klasėje mokytojai kartais stebi savo mokinius, kai jie dirba poromis ar grupėmis, o kartais jie dirba su individualia ar maža mokinių grupe. Tokiais atvejais mokytojai negali atsakyti į klausimus. Siekdami kuo mažiau pertraukų, mokytojai turėtų planuoti, kaip mokiniai gali gauti pagalbos, ir skatinti mokinius tapti savarankiškais besimokančiaisiais.

Spustelėkite čia, jei norite sužinoti galimas strategijas, kaip studentams gauti pagalbos.

  • Pasitarkite su “Dienos ekspertu”, vienu ar keliais mokytojo paskirtais mokiniais, kad išsiaiškintumėte nurodymus ar atsakytumėte į klausimus apie klasės darbą tam tikrą dieną.
  • Paprašykite pagalbos iš klasės draugo.
  • Atsisakykite “klausimų lusto”. Mokytojas išdalina po vieną ar du pokerio žetonus ar žetonus kiekvienam mokiniui dienos pradžioje arba pamokos pradžioje. Kiekvieną kartą, kai mokinys užduoda mokytojui klausimą, jis ar ji turi atsisakyti pokerio žetono. Kai jo žetonų nebelieka, mokinys negali užduoti mokytojui kito klausimo.
  • Ant stalo padėkite plakatą su klaustuku, kad parodytumėte mokytojui, kad reikia pagalbos.

Grupės strategija

Viena strategija, kurią grupės gali naudoti signalizuodamos, kad joms reikia mokytojų pagalbos, yra naudoti spalvotus krovimo puodelius.

žalias kūgis viršuje

Žalia viršuje = Nereikia pagalbos

žalias kūgis viršuje

Geltona viršuje = Nežinote, ar reikia pagalbos

žalias kūgis viršuje

Raudona viršuje = Reikia pagalbos

Laiko valdymas

Kadangi studentai dirba skirtingais tempais, kai kurie atliks užduotį iki paskirto laiko pabaigos. Kad šie mokiniai būtų produktyviai įsitraukę, mokytojai turėtų turėti papildomų veiklų, su kuriomis jie galėtų dirbti. Šios užduotys, dažnai vadinamos inkarinėmis veiklomis, yra susijusios su svarbiais mokymosi tikslais ir yra patrauklios studentams. Siekiant kuo labiau sumažinti trikdžius ir švaistomą pamokų laiką, mokytojai turėtų turėti procedūras, pagal kurias mokiniai galėtų pradėti inkaro veiklą, kai tik atliks paskirtą užduotį.

Spustelėkite čia, kad pamatytumėte skaitymo klasės inkaro veiklų sąrašo pavyzdį.

inkaras

Ką reikia daryti, kai baigiu skaitymo užduotį

  • Skaitykite tyliai
  • Rašykite mano dienoraštyje
  • Kitos užduoties žodyno peržiūra
  • Darbas su veikla skaitykloje
  • Darbas su skaitymo veikla kompiuteryje
  • Pasirinkite veikėją iš skaitymo užduoties ir parašykite jam laišką
  • Perrašykite naujausią skaitymo užduotį kaip komiksą
  • Parašykite dainą ar repą, kad apibendrintumėte naujausią skaitymo užduotį

Medžiagų gavimas ir sukimas

Norėdami maksimaliai padidinti mokymo laiką ir sumažinti trikdžius, mokytojai turi sukurti procedūras, kad mokiniai galėtų efektyviai gauti ir panaudoti medžiagą. Šios procedūros gali skirtis priklausomai nuo mokomosios veiklos, kuria užsiima mokiniai, tipų arba naudojamų grupavimo metodų.

Mokomoji veiklaProcedūros
Mokymas visai grupeiStudentas, įeidamas į kambarį, pasiima reikalingas medžiagas arba išeina iš kambario.Mokytojas perduoda medžiagą (pvz., kiekvienoje eilutėje, kiekvienai stalų grupei).
Mokymas mažose grupėseVienas mokinys iš grupės surenka arba grąžina medžiagą.
Mokymosi centraiStudentas renka medžiagą iš atitinkamo spalvomis pažymėto aplanko, esančio centre.
Suporuota instrukcijaVienas mokinys paima ir grąžina medžiagas.Vienas studentas pasiima medžiagas, o kitas studentas grąžina medžiagas.

Arbat pinigus

Kad mokiniai nežiūrėtų į laikrodį ir nesustabdytų darbo gerokai prieš pasibaigiant pamokų laikotarpiui, mokytojams naudinga duoti signalą, kad mokiniai žinotų, kada jie turėtų pradėti atiduoti savo darbą ir reikmenis.

Sistemos, per kurią mokiniai išmoksta atlikti svarbų vaidmenį valdant save, savo darbą ir sėkmę, kūrimas yra ne idealas, o būtinybė.

Tomlinson & McTight (2006)

Užsisakant naujienlaiškį, sutinkama su konfidencialumo sąlygomis, įsipareigojama gauti tik kokybišką ir aktualią informaciją bei galimą prenumeratos atsisakymą.

lt_LT
×