Nauji nariai: gaukite pirmąsias 7 IKANDU mokymo dienas nemokamai! Atraskite nuolaidą dabar!
Visos kategorijos
Ugdymo procesas

Jūsų ateitis, jūsų tikslas

IKANDU Vertinimo Politika

MOKINIŲ PASIEKIMŲ VERTINIMAS - ATESTACIJA IR ĮVERTINIMAS

Pagrindinis vertinimo - atestacijos ir įvertinimo tikslas yra pagerinti mokinių, studentų mokymąsi. Vertinimo - atestacijos ir įvertinimo metu surinkta informacija padeda mokytojams nustatyti mokinių, studentų sunkumus ir aptikti programų trūkumus. Vertinimas - atestacija ir įvertinimai yra svarbios priemonės, padedančios pritaikyti mokymo, dėstytojo, lektoriaus programas ir mokymo metodus prie mokinių, studentų poreikių ir nustatyti bendrą programų ir klasės praktikos efektyvumą. Vertinimas - atestacija yra informacijos rinkimo iš įvairių šaltinių (įskaitant užduotis, projektus ir vidutinės trukmės laikotarpį) procesas, kuris tiksliai atspindi, kaip gerai mokiniai, studentai pasiekia mokymo programos lūkesčius. Atlikdami vertinimą - atestaciją, mokytojai, dėstytojai, lektoriai, psichologai, sociologai pateikia mokiniams ir jų tėvams aprašomąjį grįžtamąjį ryšį, kuris padeda jiems tobulėti.

Atkreipkite dėmesį, kad bet kurio kurso galutinio pasiekimo balo suskirstymas bus toks: 70% vertės yra pagrįsta viso kurso metu atliktais vertinimais, ypatingą dėmesį skiriant naujesniems ir nuoseklesniems pasiekimų įrodymams, kiekvienos kurso - pamokos, o 30% vertės yra pagrįsta galutiniu įvertinimu, atitinkančiu kurso - pamokos turinį. Žemiau rasite visą ženklų suskirstymą.

Vertinimo - atestacijos ir įvertinimo strategijos grindžiamos XXI a. šiuolaikinėmis ugdymo - mokymo programos lūkesčiais ir pasiekimų lygio aprašymais bei kategorijomis pasiekimų diagramomis. Vertinimo - atestacijos ir įvertinimo strategijos yra įvairaus pobūdžio, administruojamos per tam tikrą laikotarpį ir sukurtos taip, kad suteiktų moksleiviams, studentams galimybę parodyti visą savo mokymosi, ugdymosi spektrą. Be to, mokytojai, dėstytojai, lektoriai, psichologai, sociologai vertindami konkrečius kriterijus ir pasiekimus, naudos tiek savo profesinį sprendimą, tiek mokinių, studentų pastebėjimus.

IKANDU turi sudėtingą vertinimo - atestavimo, įvertinimo ir ataskaitų teikimo sistemą (šabloną - IKANDU ugdymo šablonas), kuri užtikrina, kad studentai, moksleiviai tiksliai atspindėtų tai, ko iš jų tikimasi akademiškai ištisus metus.

Vertinimo metu surinkta informacija padeda mokytojams, dėstytojams, lektoriams, psichologams, sociologams nustatyti mokinių, studentų stipriąsias ir silpnąsias puses, taip pat bendrą jų supratimą apie kurso, mokymo medžiagą. Be to, vertinimas - atestacija padeda pedagogams koreguoti savo mokymo metodus, kad kiekvienam mokiniui būtų užtikrintas maksimalus efektyvus mokymasis.

Įvertinimas – tai informacijos rinkimo procesas iš įvairių rašto darbų pastebėjimų, veiklos stebėjimų ir pokalbių, tiksliai atspindinčių, kaip mokinys, studentas kurso, mokymo metu įgyvendina mokymosi programos lūkesčius.

Atlikdami vertinimą, mokytojai, dėstytojai, lektoriai, psichologai, sociologai pateikia mokiniams, studentams aprašomąjį grįžtamąjį ryšį, kuris padeda jiems tobulėti. Vertinimas reiškia studentų, mokinio darbo kokybės vertinimo procesą remiantis nustatytais kriterijais ir vertės priskyrimą kai atspindi loginę ugdymosi kokybę (Logical Quality of Education). Ontarijo vidurinėse mokyklose priskirta vertė yra procentinė klasė.

Siekiant užtikrinti, kad vertinimas ir vertinimas būtų pagrįstas ir patikimas ir padėtų pagerinti mokinių mokymąsi, mokytojai turi naudoti vertinimo ir vertinimo strategijas, kurios:

  • atkreipti dėmesį tiek į tai, ko mokiniai mokosi, tiek į tai, kaip gerai jie mokosi;
  • yra pagrįsti tiek žinių ir įgūdžių kategorijomis, tiek ministerijoje pateiktais pasiekimų diagramų aprašymais
  • yra įvairaus pobūdžio, administruojamos tam tikrą laikotarpį ir sukurtos taip, kad suteiktų mokiniams galimybę pademonstruoti visą savo mokymosi spektrą;
  • yra tinkamos naudojamai mokymosi veiklai, mokymo tikslams ir mokinių poreikiams bei patirčiai;
  • yra sąžiningos ir skaidrios visiems studentams;
  • užtikrinti, kad kiekvienam mokiniui būtų pateiktos aiškios tobulinimo kryptys;
  • skatinti mokinių gebėjimą įvertinti savo mokymąsi ir išsikelti konkrečius tikslus;
  • būtų aiškiai informuojami studentams ir tėvams kurso pradžioje ir kituose atitinkamuose kurso taškuose.

Studentų balai apskaičiuojami pagal tokį suskirstymą:

Galutinio ugdymo procentinė dalisUgdymo suskirstymo kategorijos
70%Vertinimai per visą terminą, pagrįsti produktyvumų rezultatais, pastebėjimais, pokalbiais, patirtiniu ugdymu
30%Baigiamasis metinis egzaminas, testas raštu – 15 %
Galutinis projektas: 15%

Pasiekimų diagramos kategorijų svorio balansas viso kurso, mokymo metu yra:

Žinios: 25%
Komunikacija: 25%
Mąstymas / tyrimas: 25% Taikymas: 25%

Kurso vertinimo suskirstymas:

 1 terminas2 terminasKaupiamasis
Mini atsakymai / užduotys Rašytiniai atsakymai
Žodiniai pristatymai / diskusijos Stebėjimas / Pokalbiai Patirtinis ugdymas
Bandymai
30%40% 
Baigiamasis egzaminas  15%
Baigiamasis nepriklausomų studijų projektas  15%
BENDRAS30%40%30%

 

IKANDU reglamentas

IKANDU, šiuolaikinio ugdymo mokymo programa, skirta 1–12 klasėms, apima LR švietimo ministerijos ugdymo įstatymus, turinio standartus ir veiklos standartus. Vertinimas, atestacija ir įvertinimas bus grindžiamas tiek turinio, tiek veiklos standartais.

Turinio standartai yra mokymo programos lūkesčiai, nustatyti kiekvienam dalykui ir disciplinai. Jie apibūdina žinias ir įgūdžius, kuriuos mokiniai, studentai turėtų išsiugdyti ir pademonstruoti savo klasės darbe, testuose ir įvairiose kitose veiklose, kuriose vertinami, atestuojami ir įvertinami jų pasiekimai.

Yra du mokymo programos lūkesčių rinkiniai - bendri lūkesčiai ir konkretūs lūkesčiai. 

Bendri lūkesčiai bendrais bruožais apibūdina žinias ir įgūdžius, kuriuos studentai turėtų pademonstruoti iki kiekvienos klasės ar kurso pabaigos.

Konkretūs lūkesčiai išsamiau apibūdina numatomas žinias ir įgūdžius. Kartu paėmus, bendri ir konkretūs lūkesčiai atspindi privalomą mokymo programą – turinio standartus.

Veiklos standartai yra išdėstyti pasiekimų diagramoje, kuri pateikiama kiekvieno dalyko ar disciplinos pradinių ir vidurinių mokyklų mokymo programos dokumente. Kiekvieno dalyko / disciplinos pasiekimų diagrama yra standartinis visos provincijos vadovas (IKANDU ugdymo mokomasis vadovo šablonas, kuris yra užpildomas kiekvienais metais, savaros metų atestujamas, priimamas kaip tos disciplinos ugdymo programa, pagrista testais, metodais, aprašomuoju būdų ir yra išleidžiama mokomoji medžiaga) ir jį turi naudoti visi mokytojai kaip sistemą, pagal kurią galima vertinti, atestuoti ir įvertinti mokinių, studentų pasiekimus pagal konkretaus dalyko ar disciplinos lūkesčius. Tai leidžia mokytojams, dėstytojams, lektoriams priimti nuoseklius sprendimus dėl mokinių, studentų mokymosi, studijavimo kokybės, remiantis aiškiais veiklos standartais ir laikui bėgant surinktais įrodymais. Tai taip pat suteikia mokytojams, dėstytojams, lektoriams pagrindą kurti aiškų ir konkretų grįžtamąjį ryšį mokinams, studentams ir tėvams.

Mokymosi vertinimas, atestacija / įvertinimas

Vertinimas – tai procesas, kurio metu studentų, mokinių mokymosi kokybė vertinama remiantis nustatytais veiklos standartais ir priskiriama vertė, atspindinti tą kokybę. Vertinimas tiksliai apibendrina ir praneša tėvams, kitiems mokytojams, darbdaviams, tolesnio ugdymo įstaigoms ir patiems studentams, ką mokiniai žino ir gali padaryti atsižvelgdami į bendrus mokymo, studijų programos lūkesčius. Vertinimas grindžiamas mokymosi , studijųvertinimu, kuris pateikia mokinių, studentų pasiekimų įrodymus strateginiu metu per visą klasę / kursą, dažnai mokymosi laikotarpio pabaigoje.

Į visus ugdymo turinio lūkesčius turi būti atsižvelgiama mokant ir vertinant, tačiau vertinimas priklauso nuo to, ar mokiniai pasiekia bendrus lūkesčius. Mokinio , studento bendrų lūkesčių pasiekimas vertinamas pagal tai, kaip jis ar ji pasiekė susijusių konkrečių lūkesčių. Bendri lūkesčiai yra plataus pobūdžio, o konkretūs lūkesčiai apibrėžia konkretų žinių ir įgūdžių, nurodytų bendruose lūkesčiuose, turinį ar apimtį. Mokytojai, dėstytojai, lektorai, psichologai, socioligai, remdamiesi savo profesine nuovoka, nustatys, kurie konkretūs lūkesčiai turėtų būti naudojami vertinant bendrų lūkesčių pasiekimą, o kurie bus įtraukti į mokymą ir vertinimą, bet nebūtinai įvertinti.

Mokytojai, dėstytojai, lektoriai naudoja įvairias vertinimo strategijas, kad gautų informacijos apie mokinių, studentų mokymąsi, studijavimą. Šios strategijos yra trianguliuotos ir apima stebėjimus, studentų ir mokytojų pokalbius bei jų produktyvumą.

Mokytojai, dėstytojai, lektoriai renka informaciją apie mokymąsi, studijavimą:

  • užduočių, suteikiančių mokiniams, studentams įvairių būdų parodyti savo mokymąsi, studijavimą, kūrimas;
  • stebėti mokinius, studentus, kaip jie atlieka užduotis;
  • užduoti klausimus, kurie padėtų mokiniams, studentams aiškiai mąstyti;
  • inžineriniai klasės veikloje, tarp mažų grupių pokalbiai, skatinantys mokinius, studentus artikuliuoti, ką jie galvoja, ir toliau plėtoti savo mąstymą.

Tada mokytojai, dėstytojai, lėktoriai naudoja surinktą informaciją, kad pakoreguotų mokymą ir pateiktų grįžtamąjį ryšį. (Auganti sėkmė, 2010)

Ataskaitos kortelės laipsnio nustatymas

Mokytojai, dėstytojai, lektoriai, psichologai, prieš priimdami sprendimą dėl pažymio (vertės), kuris turi būti įrašytas į ataskaitos kortelę, atsižvelgs į įvairius aspektus. Mokytojas, dėstytojas, lektorius apsvarstys visus įrodymus, surinktus taikant trianguliuoto vertinimo strategijas, įskaitant: stebėjimus, pokalbius ir mokinių - studentų produktyvumo (testus / egzaminus, vertinimo užduotis) rezultatus. Mokytojas, dėstytojas, lektorius atsižvelgs į visų testų / egzaminų ir vertinimo užduočių, kurias mokinys atliko ar pateikė, įrodymus, testų / egzaminų ar vertinimo užduočių, kurios nebuvo atliktos ar pateiktos, skaičių ir pasiekimų įrodymus, kurie yra prieinami kiekvienam bendram lūkesčiui dėl tam tikros klasės ar kurso dalyko. Be to, mokytojas, dėstytojas,  lektorius, psichologas manys, kad kai kurie įrodymai turi didesnę reikšmę nei kiti įrodymai; Pavyzdžiui, kai kurios atlikimo užduotys yra turtingesnės ir atskleidžia daugiau apie studentų, mokinių įgūdžius ir žinias nei kitos.

Mokymosi įgūdžiai ir darbo įpročiai

Mokymosi, studijavimo įgūdžių ir darbo įpročių ugdymas yra neatsiejama studentų, mokinių mokymosi dalis. Vertindami - atestuodami, įvertindami ir pranešdami apie mokymo programos lūkesčių pasiekimą ir mokymosi įgūdžių bei darbo įpročių demonstravimą atskirai, mokytojai, dėstytojai, lektoriai, psichologai gali teikti tėvams ir mokiniui, studentui informaciją, būdingą kiekvienai iš dviejų pasiekimų sričių.

Mokymosi įgūdžiai ir darbo įpročiai vertinami ir pateikiami taip:

e – puikus,
g – geras,
s – patenkinamas,
n – reikia tobulinti.

Įgūdžiai ir darbo įpročiaiVeiklos elgesys
AtsakomybėStudentas, moksleivis:
• vykdo pareigas ir įsipareigojimus mokymosi aplinkoje;
• užbaigia ir pateikia klasės darbus, namų darbus ir užduotis pagal sutartus terminus;
• prisiima atsakomybę už savo elgesį ir jį valdo.
Organizacija Studentas, moksleivis:
• rengia ir vykdo darbų ir užduočių atlikimo planą bei procesą;
• nustato prioritetus ir valdo laiką užduotims atlikti ir tikslams pasiekti;
• nustato, renka, vertina ir naudoja informaciją, technologijas ir išteklius užduotims atlikti.
Savarankiškas darbas Studentas, moksleivis:
• savarankiškai stebi, vertina ir peržiūri užduočių atlikimo ir tikslų įgyvendinimo planus;
• tinkamai naudoja klasės laiką užduotims atlikti;
• Vykdykite instrukcijas su minimalia priežiūra.
Bendradarbiavimas Studentas, moksleivis:
• priima įvairius vaidmenis ir teisingą darbo pasidalijimą grupėje;
• teigiamai reaguoja į kitų idėjas, nuomones, vertybes ir tradicijas;
• kuria sveikus tarpusavio santykius per asmeninę ir žiniasklaidos remiamą sąveiką;
• bendradarbiauja su kitais, kad išspręstų konfliktus ir pasiektų konsensusą, kad pasiektų grupės tikslus;
• dalijasi informacija, ištekliais ir patirtimi bei skatina kritinį mąstymą sprendžiant problemas ir priimant sprendimus.
Aš nityvuliavau Studentas, moksleivis:
• ieško ir veikia naujas idėjas ir mokymosi galimybes;
• parodo gebėjimą diegti naujoves ir norą rizikuoti;
• demonstruoja smalsumą ir susidomėjimą mokymusi;
• į naujas užduotis žvelgia pozityviai;
• tinkamai pripažįsta ir gina savęs ir kitų teises.
Savo ugdymo reguliavimas Studentas, moksleivis:
• kelia savo individualius tikslus ir stebi pažangą jų siekiant;
• prireikus prašo paaiškinimo ar pagalbos;
• kritiškai vertina ir apmąsto savo stipriąsias puses, poreikius ir interesus;
• nustato savo mokymosi galimybes (kartu su tėvais), pasirinkimus ir strategijas, kaip patenkinti asmeninius poreikius ir pasiekti tikslus;
• atkakliai ir stengiasi reaguodamas į iššūkius.

Ugdymas nemokamas
jeigu pasiekimo rezultatai geri.*

Jūsų ateitis, jūsų dabartis

Reikalavimai norint mokytis nemokamai

1-savaitgalio nemokamas patikrinimas...

Įdomus faktai

Skaičių jėga

Besimokantieji
0 +
Iš viso kursai
0 K+
Kalbos
0 +
Sėkmingai mokosi
0 %

Partneriai:

lt_LT
×